X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

طراحی و ساخت سردخانه با دما استاندارد

09128594636 کارشناس فروش
سردخانه گوشت

با توجه به مصرف بالای مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز،گوشت ماهی و مرغ و ...و حساسیت بالای این محصولات قبل از مصرف حتما باید تحت شرایط خاصی نگهداری شوند که یکی از روش های پرکاربرد برای نگهداری این مواد غذایی استفاده از سردخانه می باشد.

پرنس سرما
پرنس سرما

سردخانه گوشت

با توجه به استفاده بالا از محصولات پروتئینی و گوشتی در سراسر کشور و با توجه به اینکه  گوشت یکی از مواد غذایی مهم برای ایرانیان محسوب می شود نگهداری از گوشت و سایر مواد پروتئینی با رعایت اصول استاندارد انجام گیرد که ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را راجع به طراحی سردخانه صنعتی گوشت، دمای نگهداری گوشت در سردخانه و ...صحبت کنیم.

سردخانه ها انواع مختلفی دارند که از هر کدام برای نگهداری یک نوع مواد غذایی استفاده می شود که شرایط نگهداری هر کدام متفاوت و منحصر به فرد است.

باکتریهای مضر از لحظه ذبح حیوانات در گوشت خام شروع به رشد می کنند و ذخیره سازی را به یک فرآیند حساس به زمان تبدیل می کنند. اگر می خواهید  طول عمر گوشت خود را طولانی تر کنید، بسیار مهم است که روش های صحیح ذخیره سازی ایمن را دنبال کنید.

خرید سردخانه گوشت صنعتی

این مقاله به شما کمک می کند تا از گوشت خود بیشترین بهره را ببرید ، از دمای مناسب نگهداری گوشت سرد و منجمد گرفته تا مقرون به صرفه ترین روش های نگهداری آن.

انواع سردخانه گوشت

برای نگهداری مواد پروتئینی روش عمده وجود دارد که با یکدیگر متفاوت بوده و طریقه نگهداری آنها و از نظر دمای برودتی  سردخانه و حجم قابل انبار در سردخانه آنها نیز متفاوت است:

  • نگهداری به صورت سرد (سردخانه بالای صفر)

  • نگهداری به صورت یخ زده (سردخانه زیر صفر)

برای نگهداری طولانی مدت گوشت قرمز باید از سردخانه زیر صفر استفاده کنیم و برای نگهداری کوتاه مدت آن باید از سردخانه بالای صفر استفاده نماییم.

طراحی سردخانه گوشت معمولا بسته به اینکه ، گوشت به صورت لاشه ذخیره می گردد و یا به صورت خرد شده از ساختار قفسه بندی متفاوتی برخوردار هستند .

دمای نگهداری گوشت در سردخانه

 دمای انجماد گوشت ها

برای حفظ حداکثر طراوت ، گوشت باید در اسرع وقت منجمد شود. این موضوع برای حفظ عطر و طعم ، بافت و زیبایی محصول  بسیار مهم است و همچنین برای جلوگیری از رشد باکتری های بد.

حداقل گوشت های شما باید در دمای 18- درجه سانتیگراد منجمد شوند. این دما بهترین روش برای ذخیره سازی گوشت منجمد در نظر گرفته می شود و از مهار رشد باکتری های مضر اطمینان می یابد. طبق قانون لازم است كه گوشت های خام را هنگام یخ زدگی در این دما نگه دارید تا از مشتری در برابر باكتری های مضر و بیماری های ناشی از غذا محافظت كند.

در کنار رعایت نکات بهداشتی و ایمنی ، دمای 18- درجه سانتی گراد به تهیه کنندگان غذا ، آشپزها و صاحبان رستوران اجازه می دهد تا گوشت را برای مدت طولانی تری با خیال راحت و ذخیره کنند.

ميزان دما، رطوبت نسبي و سرعت جريان هوا براي نگهداري گوشت و آلايش خوراكي در كشورهاي گوناگون، متفاوت است و رعایت این موارد بسیار ضروری و دارای اهمیت می باشد و به نحوه كار تجهيزات سرد كننده سردخانه بستگی دارد.

طراحی و احداث سردخانه گوشت

 چه مدت می توانید گوشت ها را فریز کنید؟

اولین چیزی که باید در هنگام بررسی گزینه های ذخیره سازی به آن توجه کنید این است که گوشت ها انواع مختلفی دارند و شرایط نگهداری و زمان ذخیره سازی آنها نشان دهنده این است. لازم به یادآوری است که محتوای چربی و آب و همچنین اندازه برش ، مدت زمان نگهداری یک قطعه گوشت در فریزر دمای آن  را تغییر می دهد. این زمان بندی ها به خوبی نشان می دهد که اگر مراحل ذخیره سازی تا این مرحله به درستی دنبال شود ، برش های منظم گوشت در 18- درجه سانتی گراد تازه می مانند.

گوشت گاو و گوسفند به طور کلی زمان ذخیره سازی بیشتری دارند زیرا از چربی های سختی تشکیل شده اند که تا حدی اشباع شده اند. با این وجود گوشت های جوان ، مانند گوشت گوساله و ...،با داشتن سطح چربی اشباع پایین تر ، بسیار سریعتر خراب می شوند.برش های بزرگتر گوشت تقریباً  زمان ذخیره سازی کمتری دارند ، زیرا منجمد شدن آنها در ابتدا بیشتر طول می کشد.در کنار این ، باید مراقب باشید که هرگز ظرف سردخانه خود را بیش از حد پر نکنید زیرا این امر باعث یخ زدن یا ناهموار شدن گوشت می شود و مشتریان شما را مستعد بیماری های غذایی می کند.

اولین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که همیشه باید اطمینان حاصل کنید که سردخانه خود را بیش از وزن توصیه شده پر نکنید. این امر باعث می شود که گوشت با سرعت کمتری یخ بزند و محصولی مناسب برای مصرف برای شما به وجود نیاید.

سردخانه گوشت

شرایط نگهداری گوشت گاو و گوسفند در سردخانه بالای صفر

نام ماده خوراکی دما(سیلسیوس) رطوبت نسبی(به درصد) شکل عرضه(تازه) مدت نگهداری(به روز)
لاشه گاو تا۷ ۸۸-۹۲ نیم لاشه  
قطعه های گوشت گاو صفر تا ۴ ۸۸-۹۲ بسته بندی معمولی در گنجابه  
قطعه های گوشت گاو صفر تا ۴ ۸۸-۹۲ بسته بندی شده در خلاء درگنجابه  
قطعه های گوشت گاو صفر تا ۴ ۸۵-۹۵ بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده  
لاشه درسته گوسفند تا۷ ۸۵-۹۵ بدون بسته بندی  
قطعه های گوشت گوسفند صفر تا ۴ ۸۵-۹۵ با بسته بندی معمولی  
قطعه های گوشت گوسفند صفر تا ۴ ۸۵-۹۵ بسته بندی شده در خلاء درگنجابه  
قطعه های گوشت گوسفند صفر تا ۴ ۸۵-۹۵ بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده

قیمت سردخانه گوشت

قیمت سردخانه گوشت

 قیمت این سردخانه با توجه به نوع آن و تناژ و ابعاد آن، دمای کارکرد، برق مصرفی ، نوع کمپرسور ، نوع کندانسور ، ساندویچ پنل به کار رفته ، تابلو برق سردخانه ، تجهیزات کنترلی ، نوع درب ، نحوه نصب و طراحی و … مشخص میشود. لذا برای دریافت مشاوره و برآورد هزینه ساخت سردخانه گوشت با بخش فروش مجموعه پرنس سرما تماس حاصل فرمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید