X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

راهنمای جامع و کامل خرید بهترین یخچال فروشگاهی در مدل های مختلف

09128594636 کارشناس فروش
راهنمای خرید یخچال فروشگاهی

همانطور که میدانید یخچال های فروشگاهی یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات سرمایشی و برودتی کاربردی در انواع رستوران ها سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی محسوب می شود که دارای انواع و مدل های مختلفی بوده و در صورتی که قصد خرید انواع یخچال صفر و نو را دارید لازم است با انواع یخچال فروشگاهی آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید. 

در این مقاله، کامل ترین راهنمای خرید یخچال فروشگاهی و همچنین مهم ترین نکات برای خرید مناسب ترین و بهترین گزینه ها آورده شده است. پس با ما همراه باشید.

پرنس سرما
پرنس سرما

یخچال فروشگاهی که تحت عنوان یخچال مغازه نیز شناخته می شود در دسته یخچال های صنعتی یا یخچال های تجاری قرار دارند و در مدل های مختلف ساخته می شوند. برای خرید بهترین یخچال فروشگاهی قبل از هرچیزی باید با ویژگی های آن ها آشنا شوید تا با خیال راحت به خرید یخچال مورد نیاز خود اقدام کنید. از آنجایی که این یخچال ها دارای مدل های متنوعی هستند و برای کاربرد های مختلفی نیز مورد استفاده قرار می گیرند، صاحبان فروشگاه ها و سوپر مارکت ها باید با در نظر گرفتن نیاز خود و قیمت یخچال فروشگاهی اقدام به خرید یخچال فروشگاهی کنند. 

البته باید گفت یخچال فریزر فروشگاهی به دلیل کمپرسور قوی تر و قدرتمندی که دارد، در مقایسه با یخچال های خانگی از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

بررسی انواع یخچال فروشگاهی

یخچال فروشگاه که برخی آن را تحت عنوان یخچال هایپر مارکت نیز شناخته می شود جزو پرکاربردترین و ضروری‌ترین دستگاه‌ها برای راه اندازی سوپر مارکت ها و حتی فروشگاه های بسیار کوچک محسوب شده و علاوه بر این در شیرینی فروشی ها، قصابی ها، رستوران ها، فروشگاه ها و… در حالت کلی هر شغلی که با مواد غذایی و خوردنی سروکار داشته باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. 

همانطور که گفته شد یخچال ویترینی مغازه از انواع و مدل های مختلفی برخوردار بوده و در نتیجه قیمت مدل های مختلف و انواع مختلف یخچال، با هم متفاوت است اما در حالت کلی وظیفه تمامی آن ها حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی و سایر محصولات و همچنین جلوگیری از خراب شدن آن ها می باشد.

از آنجایی که یخچال و فریزر فروشگاهی انواع و قیمت های مختلفی دارد، ممکن است خرید و قیمت یخچال فروشگاهی و قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی یکی از بزرگترین دغدغه ها برای افراد باشد. از این رو در ادامه تمامی مدل های این یخچال ها آورده شده است تا مشتریان بتوانند مناسب ترین یخچال را انتخاب کنند.

در حالت کلی انواع یخچال فروشگاهی را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

فریزر ایستاده فروشگاهی، یخچال ویترینی شیشه خم، یخچال ایستاده درب دار، یخچال خوابیده یا جزیره ای، یخچال فروشگاهی تک درب، یخچال فروشگاهی دو درب و سه درب.

یخچال های ایستاده رو باز

یخچال روباز که تحت عنوان یخچال فروشگاهی بدون درب نیز شناخته می شود به دلیل طراحی جذاب، مدرن و چشمگیری که دارند در دسته پرکاربردترین یخچال های صنعتی قرار می گیرند و معمولا در مدل های یخچال های نیمه ایستاده رو باز، یخچال های عمق ۸۵، یخچال های درب دار طراحی و تولید می شوند و گزینه مناسبی برای نمایش دادن انواع گوشت و مرغ، سوسیس و کالباس، میوه ها و سبزیجات در انواع فروشگاه ها، هایپر مارکت ها محسوب می شوند. از جمله ویژگی های یخچال فروشگاهی جلو باز (یخچال پرده هوا)می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درهای شیشه‌ای دوجداره جهت عایق کردن حرارت
  • سیستم ضد برفک
  • سیستم کنترل خودکار دما
  • امکان تغییر رنگ نورهای ال‌ای‌دی

یخچال ویترینی

منظور از یخچال های ویترینی یخچال هایی هستند که تمامی محتویات و محصولات داخل خود را در معرض دید و نمایش مشتریان قرار می دهند یعنی به عبارت دیگر اکثر یخچال هایی که در فروشگاه ها و هایپرمارکت ها به چشم شما می خورند از نوع ویترینی هستند که وظیفه اصلی آن ها نمایش محصولات و مواد غذایی می باشد. یخچال فروشگاهی ایستاده به دو گروه کانتر گرم و کانتر سرد تقسیم بندی می شوند که کانتر گرم برای نگهداری مواد غذایی پخته شده مانند: اشترودل، برخی غذاهای رستورانی و… و کانتر سرد برای نگهداری انواع شیرینی ها و دسرها، سوسیس و کالباس و انواع پنیرها به کار می روند و دارای دمای خاصی نمی باشند.

یخچال خوابیده یا جزیره ای

یخچال خوابیده که تحت عنوان یخچال جزیره ای نیز شناخته می شود کاربرد بسیار زیادی در فروشگاه های مواد غذایی و هایپر مارکت ها دارند و در مقایسه با سیار یخچال های فروشگاهی از ظرفیت بیشتری برخوردارند و به همین دلیل جزو پرکاربردترین یخچال های مورد استفاده در سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها به حساب می آیند. این یخچال فریزر ها که به صورت رو باز هستند معمولا در وسط فروشگاه ها قرار می گیرند و برای نگهداری از مواد پروتئینی و بستنی به کار می روند.

فریزر خوابیده فروشگاهی

فریزر فروشگاهی خوابیده که با نام تجاری فریزر صندوقی شناخته می شود ظاهری مانند یک صندوق بزرگ دارند که کاربرد بسیار زیادی جهت نگهداری بستنی در سوپرمارکت‌ها دارند و از عرض زیادی برخوردارند. این فریزر ها نیز در مدل ها و گنجایش های مختلفی طراحی و تولید می شوند و به دلیل درب شیشه ای که دارند، گزینه بسیار خوبی برای نمایش دادن محصولات محسوب می شوند.

فریزر ایستاده فروشگاهی

فریزر ایستاده فروشگاهی بر خلاف فریزر خوابیده به‌صورت ایستاده در داخل فروشگاه‌ها قرار داده می شود و معمولا در مدل های تک درب، دو درب و سه درب طراحی و تولید می شوند. در این فریزر ها سیستم هوای یکنواخت تعبیه شده که باعث می شود تمام نقاط درون فریزر دمای یکنواخت جریان داشته باشد و به این ترتیب احتمال فاسد شدن مواد غذایی به حداقل می رسد. این دستگاه از فضای داخلی بسیار زیادی برخوردار است و شما می توانید حجم بالایی از مواد غذایی  را در آن جای دهید. درجه سرمای این فریزر ها در مقایسه با یخچال ها بسیار بیشتر بوده و دارای برچسب انرژی a که به معنای مصرف بهینه انرژی است، می باشند.

در زمان خرید یخچال های فروشگاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

دقت به نوع کمپرسور و محل قرارگیری آن در یخچال

در حالت کلی یخچال های صنعتی به دو گروه کمپرسور بالا و کمپرسور پایین دسته بندی می شوند. کمپرسور نقش مهمی در حفظ خنک بودن و سرد نگهداشتن موادغذایی دارد و موجب خنک ماندن فضای داخلی یخچال دارد. کمپرسورها معمولا در قسمت بالا یا پایین یخچال قرار می گیرند. در یخچال هایی که کمپرسور در قسمت بالای آن ها نصب می شود هم قیمت بالاتر و هم طول عمر طولانی تری دارند. این در حالی است که قیمت یخچال های کمپرسور پایین مناسب تر بوده ولی به دلیل پخش کردن گرمای تولید شده عمر این نوع یخچال ها کوتاه تر می شود.

توجه به سایز یخچال صنعتی

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که در زمان خرید یخچال فروشگاهی باید در نظر گرفته شود، اندازه و سایز یخچال است که باید بر اساس محیط فروشگاه و فضایی که برای قرارگیری یخچال در نظر گرفته اید تعیین شود. علاوه بر این حجم موادی که قصد دارید در یخچال نگهداری کنید نیز باید در نظر بگیرید. 

توجه به برچسب انرژی

توجه و دقت به برچسب انرژی یخچال فروشگاهی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. هرچه درجه مصرف انرژی بهتر باشد، میزان قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی شده و  در مصرف برق و بهینه سازی مصرف انرژی به شما کمک می کند.

دسترسی راحت‌تر

میزان و روش دسترسی به محتویات و محصولات موجود در یخچال یکی دیگر از ملاک های مهم در قیمت یخچال فروشگاهی و انتخاب و خرید یخچال محسوب می شود. برخی از این یخچال ها به گونه ای طراحی شده که از هر دو طرف امکان چیدن مواد غذایی و حتی برداشتن آن ها وجود دارد و به همین دلیل دسترسی را راحت تر و آسان تر کرده است. طراحی برخی دیگر از این یخچال ها به گونه ای است که می توانند در قسمت میانی فروشگاه قرار بگیرند و از هر دو طرف دارای درب هستند و امکان چیدمان مواد غذایی مورد نظر از دو طرف وجود دارد. در نتیجه مشتریان شما نیز از هر دو طرف به این مواد غذایی دسترسی خواهند داشت. هرچه دسترسی مشتریان راحت تر و آسانتر باشد، تجربه خرید خوبی از فروشگاه شما خواهند داشت و مجددا به فروشگاه شما مراجعه خواهند کرد.

چرخ‌هایی برای جابه‌جایی بهتر

یکی از مهم ترین مزیت ها و ویژگی ها برای یخچال های صنعتی، وجود چرخ می باشد که در جا به جایی راحت تر یخچال نقش مهمی دارد زیرا هیچ یخچالی به اندازه ای سبک نیست که بتوان آن را جابجا کرد به همین دلیل جهت تغییر مکان و جابجایی در فروشگاه ها یکی از مشکلات مهم برای فروشگاه‌های بزرگ است. جابه جایی راحت تر از آسیب دیدن و کوتاه شدن عمر یخچال جلوگیری می کند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید